Cum să gestionați relația cu creditorul în 7 pași

De cele mai multe ori scenariul este același. Fiecare om se împrumută măcar o dată în viață, însă totul este imprevizibil și mulți dintre noi se confruntă cu situații diverse: pierderea bruscă a locului de muncă, șomaj îndelungat, boală, pierderea economiilor.

Situații care, de cele mai multe ori, duc la incapacitatea de a rambursa la timp. Prima scrisoare de la un creditor vine, deci, ca o încercare grea

. Nu știți cum să reacționați, ce aveți de făcut și ce vă așteaptă, mai ales atunci când știți că un creditor are conform legii dreptul de a recupera restanțele fie prin proces, fie prin alte metode.

În primul rând nu aruncați scrisoarea la gunoi, ci alegeți calea comunicării. Cum puteți discuta eficient cu creditorul? Iată câteva sfaturi:

  1. În niciun caz nu trebuie să ignorați mesajele de la creditor (scrisori, telefoane, sms-uri).
  2. Chiar dacă sunt, de cele mai multe ori, instituții conduse de multe reguli interne, creditorii au mai multe posibilități de a ajuta debitorul. Prin urmare, înaintea întâlnirii, analizați problema cu atenție și adunați toate documentele justificative.
  3. Disponibilitatea de a rambursa datoria este foarte apreciată de către creditori. În timpul discuției demonstrați dorința de a rambursa datoria și disponibilitatea de a păstra legătura cu banca.
  4. Niciun creditor nu se așteaptă la rambursarea imediată a datoriei, iar motivarea adecvată a situației vă ajută să negociați condiții avantajoase.
  5. Politețea este cel mai bun consilier. Tonul ridicat sau țipetele nu vă ajută în a vă explica problemele și nu vă oferă nici credibilitate. Cea mai bună soluție este să purtați o conversație politicoasă.
  6. Respectarea angajamentelor este una din cele mai importante etape ale procesului. Dacă creditorul face concesii pe care nu le respectați, vă pierdeți credibilitatea.
  7. Fiți tot timpul în legătură cu creditorul dumneavoastră: trimiteți confirmarea de plată, informații despre schimbarea situației financiare.

Banca, un furnizor de gaze, electricitate, proprietarul unui apartament pentru care se plătește chirie, fiecare poate deveni creditor atunci când o persoană a întârziat cu cel puțin o zi la plata facturilor sau a ratelor. Soluția este una simplă și la îndemână: o discuție onestă cu creditorul vă oferă șanse mai mari de a vă rezolva situația.

Sigur vrei sa citești și despre:
un nou inceput
Un nou inceput
gestionarea-pierderii-locului-de-muncă
4 pași isteți pentru gestionarea pierderii locului de muncă

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage