Cum să gestionați relația cu creditorul în 7 pași
De cele mai multe ori scenariul este același. Fiecare om se împrumută măcar o dată în viață, însă totul este imprevizibil și mulți dintre noi se confruntă cu situații diverse: pierderea bruscă a locului de muncă, șomaj îndelungat, boală, pierderea economiilor.
Situații care, de cele mai multe ori, duc la incapacitatea de a rambursa la timp. Prima scrisoare de la un creditor vine, deci, ca o încercare grea
. Nu știți cum să reacționați, ce aveți de făcut și ce vă așteaptă, mai ales atunci când știți că un creditor are conform legii dreptul de a recupera restanțele fie prin proces, fie prin alte metode.
În primul rând nu aruncați scrisoarea la gunoi, ci alegeți calea comunicării. Cum puteți discuta eficient cu creditorul? Iată câteva sfaturi:
- În niciun caz nu trebuie să ignorați mesajele de la creditor (scrisori, telefoane, sms-uri).
- Chiar dacă sunt, de cele mai multe ori, instituții conduse de multe reguli interne, creditorii au mai multe posibilități de a ajuta debitorul. Prin urmare, înaintea întâlnirii, analizați problema cu atenție și adunați toate documentele justificative.
- Disponibilitatea de a rambursa datoria este foarte apreciată de către creditori. În timpul discuției demonstrați dorința de a rambursa datoria și disponibilitatea de a păstra legătura cu banca.
- Niciun creditor nu se așteaptă la rambursarea imediată a datoriei, iar motivarea adecvată a situației vă ajută să negociați condiții avantajoase.
- Politețea este cel mai bun consilier. Tonul ridicat sau țipetele nu vă ajută în a vă explica problemele și nu vă oferă nici credibilitate. Cea mai bună soluție este să purtați o conversație politicoasă.
- Respectarea angajamentelor este una din cele mai importante etape ale procesului. Dacă creditorul face concesii pe care nu le respectați, vă pierdeți credibilitatea.
- Fiți tot timpul în legătură cu creditorul dumneavoastră: trimiteți confirmarea de plată, informații despre schimbarea situației financiare.
Banca, un furnizor de gaze, electricitate, proprietarul unui apartament pentru care se plătește chirie, fiecare poate deveni creditor atunci când o persoană a întârziat cu cel puțin o zi la plata facturilor sau a ratelor. Soluția este una simplă și la îndemână: o discuție onestă cu creditorul vă oferă șanse mai mari de a vă rezolva situația.